Laboratoria Przyszłości
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Celem jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań oraz wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach projektu nasza szkoła otrzymała środki finansowe, które umożliwiły zakup pomocy edukacyjnych, m.in.:
- zestawy do nauki robotyki Lego Spike Essential i Lego Spike Prime wraz z zestawem rozszerzającym oraz tablety,
- drukarka 3D wraz z zestawem filamentów biodegradowalnych,
- zestaw urządzeń do realizacji nagrań i tworzenia zdjęć (oświetlenie, statyw, mikrofon kierunkowy z akcesoriami, aparat fotograficzny z wbudowaną kamerą, zestaw dwóch mikrofonów bezprzewodowych),
- mikrokontroler wraz ze stacją lutowniczą.
Po więcej informacji zapraszamy na oficjalną stronę projektu: https://www.gov.pl/web/laboratoria.
Erasmus+
Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu. Jest to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998 r. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji.
W ramach projektu Erasmus+ grupa dziesięciorga nauczycieli szkoły Leonardo da Vinci uczestniczyła w warsztatach i szkoleniach we Florencji i Barcelonie, czworo nauczycieli obserwowało pracę w szkole przyjmującej w Holandii, a ponadto 16 uczennic i uczniów w wieku 13-14 lat wzięło udział w zajęciach dot. rozwoju demokracji, praw człowieka i praw dziecka w szkole przyjmującej w Holandii oraz miało okazję poznać najciekawsze aspekty kultury holenderskiej w ramach mobilności grupowej.
W wyniku projektu poprawiliśmy komunikację i organizację pracy, wdrożyliśmy nowe narzędzia i projekty, między innymi program radzenia sobie ze stresem oraz program zajęć rozwijających kompetencje miękkie. Zarówno nauczyciele, jak i uczniowie poprawili swoją znajomość języka angielskiego i planują stworzyć długofalową strategię współpracy międzynarodowej dla prowadzonej przez Ogród Wyobraźni szkoły oraz aplikować o kolejne granty z Erasmus+ w przyszłości.
Zapraszamy do przeczytania relacji z wyjazdów naszych nauczycieli i uczniów:
Po więcej informacji zapraszamy na oficjalną stronę projektu: https://erasmusplus.org.pl.